Content Marketing

Nieuwe klanten werven of producten verkopen; alleen met een salescampagne ben je er niet. Want;

Klant heeft de keus. Jouw bedrijf of een ander. Dus binding is gewenst. Communicatie is de methode. Maar….. Communicatiemiddelen zijn vaak kostbaar. En…… Eenmalig heeft geen zin. Bovendien heb je een timing probleem. Op het moment dat de klant jou nodig heeft heb je misschien net geen contact en op het moment dat je contact legt, heeft je klant je misschien net niet nodig. Dus…..het is belangrijk dat je niet alleen bekend bent maar zeker ook een goede reputatie hebt. Dus bouw aan je imago en toon je autoriteit. Zo ben je top of mind bij je klant!

Maar hoe doe je dat? Kijk naar de gemiddelde Facebookpagina of YouTubekanaal van bedrijven en organisaties; je ziet er vaak vooral foto’s, filmpjes en andere posts die het eigen product of dienst aanprijzen. Eenrichtingsverkeer met een commerciële boodschap. En daar zit de klant meestal niet op te wachten.

Visual story telling werkt, maar alleen als de content aansluit bij de belevingswereld van de doelgroep. Daarnaast speelt vertrouwen een grote rol: laat zien waar je als bedrijf of merk voor staat, wie de mensen zijn achter het product of dienst.

Content strategie

Visual story telling kan niet zonder een content strategie. Wie is de doelgroep? Wat zijn de interesses? Hoe kan ik daar op inspelen? Hoe betrek ik de doelgroep bij mijn merk? Vanuit wie en welke gedachte vertellen we het verhaal? Hoe zorg je voor interactie? Hoe vaak ga ik publiceren? Welke kanalen zet ik in? Is de content voor Facebook hetzelfde als voor YouTube?

Format

Als deze vragen in kaart zijn gebracht dan is het tijd voor de uitwerking van een format. En net als de meeste tv-series zal er gedacht moeten worden aan een serie van afleveringen. Geen losse flodders aan content , maar meerdere uitzendingen die zorgen voor een herkenbaar format en continuïteit. Ongeacht het platform vormt een herkenbaar format de basis van de content strategie. Boeiende content waar jou merk of bedrijf de afzender van is dat zorgt voor binding en een positief imago. Een onderscheidend en authentiek verhaal vertellen dat is wat je wilt. Yelling is not selling!

Wij denken graag mee over renderende oplossingen die zorgen dat u top of mind bent bij uw doelgroep. Zullen we het daar eens over hebben?

Bel of mail ons en we komen graag langs om de mogelijkheden te bespreken.

info@minglemedia.nl | 06 24 76 41 51